woensdag 20 augustus 2014

Hollensj 1

Hollensj blief 'n gekke taal:

(Kees Torn - "N-E")

Als je voorbij die bocht ... (bent) bent
Voorbij het huisje dat ik huur ... (rent) rent
Dan kleurt opeens de weg ... (road) rood

Terwijl ik mijn vriendin met een stuk taart ... (pie) paai
En naar een blonde haarlok kijk, die ik ... (I) aai
Vraag ik hoe zij het vindt, waarop zij zucht ... (sigh) saai
Ik denk dat ik de was maar even droog ... (dry) draai

Voordat ik met mijn spullen naar de zaal ... (hall) hol
Die zit vanavond, ook al is het herfst ... (fall) vol
Vindt zij het goed als ik wat met haar pop ... (doll) dol
En zomaar heel een winkelcentrum ... (mall) mol

Ze weet wel dat ik met een oude vlam ... (flame) fleem
Sinds ik steeds mokken met haar op haar naam ... (name) neem
Waaruit ik nu al maanden al mijn drank ... (drink) drink
Ze is in 't leggen van zo'n soort verband ... (link) link

Dat ik nog af en toe iets van die hoer ... (hore) hoor
Daar geeft ze mij per dag een klap of vier ... (four) voor
En als ik haar een keertje in de winkel ... (store) stoor
Dan jaagt ze mij onmiddelijk de deur ... (door) door

Nu ik de smaak van etenwaar uit blik ... (can) ken
Waaraan ik ooit, al is de vraag wanneer ... (when) wen
Denkt mijn vriendin wanneer ik eet, hij eet ... (eats) iets
Iets vies, maar ik doe aan wat hij behoeft ... (needs) niets

Hoewel ik, man je weet niet hoe, ... (how) hou
Van rund en liever op een stukje koe ... (cow) kauw
Dan smaakt zo'n blikje visextract met bloem ... (flower) flauwer
En voel je je na elke hap een uur ... (hour) ouwer

Het schijnt dat er een brandje in het bos ... (wood) woedt
En ik weet niet wat ik met mijn humeur ... (mood) moet
De buurman, die het gras uit alle macht ... (might) maait
Belooft dat hij het laatste woordje goed ... (right) raait

(Kees Torn - "N-E")

In 't Frans:
Wat staat dat glas ... (vèr) ver
Sorry dat ik over mijn zus ... (seure) zeur
Ik vond gisteren de avond ... (soire) zwaar

In 't Duusj:
Wat zou jij vinden als ik zoals jij ... (du) doe

En dubbel:
Gek dat ik die hoer ... (hore) hoor ... (hear) hier
De economie staat in de Verenigde Staten ... (states) steeds ... (still) stil

Vur wae d'r gae genog va kin kriege:



Geen opmerkingen: